Сезонността на земеделските суровини е съвкупност от различни елементи, като всичко се върти около силите на търсене и предлагане. Нека да вземем за пример периода около самата жътва. Преди продукцията да бъде прибрана има несигурност за това колко реално ще е крайното количество, а пазарът е „нервен“ докато стоката която все още е налична започва да се изчерпва. Това предполага, че периодите преди самата жътва трябва да са благоприятни за цените на земеделската продукция. При пшеницата например (в Северното полукълбо) благоприятен се явява месец Май. След жътва, когато стоката е вече в изобилие, логично виждаме спад в цените, като отново за пшеницата такъв негативен период се явява месец Август. Силно изразен е и сезонният характер на енергийните суровини, върху които от фундаментален аспект метеорологичната обстановка е от огромно значение. Сезонност присъства дори при фондовите индекси, като за S&P 500 например един от най-слабите месеци е Септември. Трябва да сме наясно обаче, че освен фундамент имаме и макроикономически (политика на ФЕД, инфлация и други) и геополитически (търговски войни, военни конфликти) фактори, които също играят важна роля в ценообразуването.
Познавайки сезонния характер на суровината, която търгуваме и следейки постоянно нейното ценово развитие, ние можем да предвидим с по-голяма точност какво да очакваме и как да се позиционираме по-правилно на пазара. Сезонността е именно онова парче, без което няма как да сглобим пазарния пъзел.
Ние можем да Ви предложим подробни анализи на фючърсните пазари, които включват фактори като сезонност, повтарящи се ценови тенденции, активност на големите спекуланти и други. Нашата цел остава същата – ние правим информацията лесно смилаема и прогнозируема, като акцентираме върху основните движещи сили на пазара, докато Вие се концентрирате върху своите бизнес процеси и търговия.
За повече информация за предимствата, които можете да получите ни пишете на
office@agroportal.bg